Katedra za animaciju u inženjerstvu
Katedra za Animaciju u inženjerstvu je jedna od četiri katedre Departmana za Opšte discipline u tehnici Fakulteta tehničkih nauka. Konstanatan rad nastavnog kadra Katedre kroz naučno-istraživački i nastavni rad već dugi niz godina produkuje vrlo kvalitetne stručnjake iz oblasti kretivnih industrija. Studijski program Animacija u inženjerstvu, je interdisciplinaran između elektrotehnike i računarstva i matematike. Studije su zastupljene na sva tri stepena akademskih studija. Osnovne akademske studije traju četiri godine, vrede 240 bodova i stiče se zvanje diplomirani inženjer računarske grafike. Master akademske studije traju jednu godinu, vrede 60 bodova i stiče se zvanje master inženjer računarske grafike. Doktorske akademske studije, traju tri godine (šest semestara) i predstavljaju nastavak master akademskih studija (vrede 180 ESPB).
Studenti kroz vrlo raznolik studijski program imaju priliku da se upoznaju i savaladaju znanja iz oblasti računarske grafike, kompjuterske animacije, interaktivnog softvera i video igra, specijalnih efekata, načina na koji računar vidi i prepoznaje svet oko sebe i mnogih drugih srodnih oblasti.
Katedra sarađuje unutar Fakulteta sa različitim Katedrama i Departmana kako kroz zajedničke predmete studijskog programa Animacija u inženjerstvu, tako i kroz naučno-istraživački rad koji se ogleda kroz naučne projekte, ali i projekte očuvanja kulturnog nasleđa. Katedra u okviru pomenutih projekta ostvaruje saradnju i sa drugim naučno-istraživačkim institucijama kako iz naše zemlje tako i iz regiona, ali i sa odgovarajućim institucijama iz oblasti kulture.
U okviru Katedre nalazi se Laboratorija za Animaciju u inženjerstvu u kojoj se vrši praktična nastava, ali i obavlja naučno-istraživački rad.
Studijski program Animacija u inženjerstvu, je interdisciplinaran između elektrotehnike i računarstva i matematike.
Računarska grafika i animacija su danas sastavni deo svakog proizvoda ili proizvodnog procesa i podrazumevaju se gotovo u svim oblastima života. Kada želimo da napravimo bilo kakav proizvod ili objekat poput automobila, aviona, voza, autoputa, zgrade, fabrike i dr., danas je svakako najjeftinije napraviti kompjuterski trodimenzionalan model a zatim na njemu izvršiti sve analize, tehničko-tehnološke korekcije, promene iz estetskih ili sistemskih razloga i slično. Računarska grafika i animacija su oblasti koje se koriste u različitim tehničkim disciplinama poput mašinstva, arhitekture, građevine, saobraćaja, elektrotehnike i elektronike, geodezije itd. Svoje sigurno mesto ova disciplina ima u umetnosti, a takođe u medicini i farmaciji, fizici, biologiji i hemiji, matematici, primenjenoj matematici i informatici. Značajno mesto zauzima u obrazovanju, a svima je poznat uticaj ove discipline na filmsku industriju, specijalno od kada su kreirani 3D filmovi. Koristi se i za izradu kompjuterskih igara a kao i kod WEB dizajna.
Često se računarska animacija koristi za simulacije proizvodnih procesa, nedostupnih ili nedovoljno vidljivih elemenata (podzemne i podvodne instalacije, geološka mapiranja, mašinske elemente, anatomske delove, i dr.), simulacije rizika (zemljotresa, poplava, požara, i dr.) ali i za vizuelizaciju različitih tipova podataka/informacija. Sve ovo joj daje jedan jak društveni značaj i opravdanost ulaganja, kako u razvoju potrebne tehnologije, tako i u osposobljavanju stručnih kadrova koji će “pokriti” ovu rasprostranjenu i danas nadasve neophodnu delatnost.
Vizuelizacija je potrebna svima jer je ona najprirodnija za ljudski način viđenja sveta i predstavlja odličan izbor za prikaz – vizuelnu prezentaciju kod učenja i podužavanja, tako i za prenošenje informacija, dobro je poznato da “slika govori više od 1000 reči“.
Svaki predmet nosi određeni broj ESPB, a celokupne osnovne akademske studije se smatraju završenim kada student ispuni sve obaveze propisane studijskim programom i pri tome sakupi najmanje 240 ESPB. Osnovne akademske studije traju četiri godine, a master akademske studije traju godinu dana. Master akadmske studije se vrednuju sa 60 ESPB. Tokom studija koriste se savremeni licencirani i/ili open-source programski paketi, koji će biti korišćeni u sklopu računarskih vežbi, izrade projekata, seminarskih radova i završnih radova.
Na studijskom programu Inženjerska animacija koriste se: 3D Studio MAX, Photoshop, CorelDRAW, Zbrush, VFX artist, Hair,fur and cloth artist, Matlab, VUE, X3D, OpenGL, Steinberg Wavelab, Steinberg Nuendo, Sony Sound Forge, Adobe Premiere, Adobe After Effects, Autodesk Motion blender, Poser, RealFlow, Sybase PowerDesigner, Sybase IQ, ArchiCAD.
U toku studija, a posebno na stručnim predmetima, posebno se vrednuje samostalan rad, ohrabruje se učešće u stručnim i razvojnim projektima, potenciraju se i razvijaju sposobnosti za rešavanje konkretnih problema.
Uslovi za upis na studijski program je završena četvorogodišnja srednja škola i položen prijemni ispit. Prijemni ispit ima za cilj da proveri znanja i sklonosti kandidata za oblast Računarske grafike kroz oblast Matematike (vrednuje se sa maksimalno 60 poena). Prijemni se smatra položenim ukoliko je kandidat osvojio minimalno 14 poena na prijemnom ispitu.
Na osnovu uspeha u prethodnom četvorogodišnjem školovanju (maksimalno 40 poena) i poena stečenim na prijemnom ispitu formira jedinstvena rang lista kandidata na osnovu koje se vrši upis.
Na osnovnim akademskim studijama Animacija u inženjerstvu, koje traju četiri godine, postoji jedna studijska grupa od šezdeset studenata.
Na Fakultetu tehničkih nauka će biti organizovana priprema za polaganje prijemnog ispita. Učenici srednjih škola zainteresovani za pohađanje pripremne nastave, mogu dobiti informacije na 485 2280.
Copyright © 2022 Katedra za animaciju u inženjerstvu